Camera OZO, prezentată la un eveniment din Los Angeles, poate filma în 360 de grade, cu opt senzori și microfoane, fiind primul produs de acest tip al diviziei de soluții pentru media digitală a Nokia, în cadrul noii strategii de dezvoltare a companiei.
Nokia trece printr-un proces de restructurare, după vânzarea diviziei producătoare de telefoane către Microsoft, anul trecut, urmată de acordul de preluare a Alcatel-Lucent, care va întări operațiunile în domeniul echipamentelor de rețele.
„Anticipăm că experiențele în realitatea virtuală vor îmbunătăți radical, în curând, felul în care oamenii comunică și se conectează la povești, divertisment, evenimentele mondiale și unii cu alții”, a declarat directorul general al Nokia, Ramzi Haidamus.
În luna mai, GoPro a introdus un sistem similar care folosește 16 camere și software Google, în timp ce mai multe alte companii din sectorul tehnologiei, precum Facebook și Samsung, au anunțat planuri de intrare pe piața realității virtuale.
Nokia intenționează să revină pe piața telefoanelor mobile prin proiectarea și licențierea unor astfel de dispozitive, după expirarea restricțiilor incluse în acordul cu Mocrosoft, în acest an.
Compania finlandeză intenționează totodată să vândă divizia de hărți HERE.